Tuesday, May 10, 2011

Tuna Roll

10 Mei 2011

resipi kedua. hehe resipi ni aku belajar dari majalah mingguan wanita. not so sure keluaran berapa. tapi bulan april kot. hihi

untuk resipi kedua ni aku tukar sikit. dalam resipi asal, guna roti canai instant tapi aku pakai kulit popia (again!).

bahan masakan yang perlu digoreng:
- sayur kobis (adik aku ada masalah kulit jadi kena lah banyakkan sayur untuk dia)
- lada merah
- bawang merah
- sedikit bawang putih
- tuna (aku guna ayam brand)
*untuk mereka yang nak guna Sardin pon boleh. tapi nak lagi sedap dan berasa, perah sikit sardin dengan limau kasturi, garam secukup rasa*

bahan bahan tadi ditumis dan masak. sayur kobis boleh la digantikan dengan sayur lain.

the next steps;
1. bentuk samosa
2. bentuk popia

aku buat dua dua bentuk. :D
nak dapatkan bentuk samosa, boleh la rujuk link yang aku bagi ni ye:
http://rozzan.blogspot.com/2007/06/samosa.html
untuk 'gam' tepung tu aku gantikan dengan kuning telur.

disebabkan aku gila cheese, aku tambah cheesedale :P sorryyyy! jangan ikot aku, nanti korang gemok aku tatau aaa~!
ok, dah siap. sedia untuk digoreng.

kalau perasan la, ada dua bentuk samosa kat belakang tu haa 
-.-"
ok, goreng goreng.
sedia untuk dimakan.

sekalikan dengan minuman kegemaran
black currant tea!


the cheeseeeee! yum yum!

selamat mencuba yo!

No comments:

Post a Comment